erwinenannemie.reismee.nl

onderweg naar Noorwegen

Hallo allemaal,

Bij deze, ons eerste berichtje vanuit Noorwegen. We hebben het gehaald...

Wink

Vanochtend liep om 05:45 de wekker af, en we hebben het waarachtigvoor elkaar gekregenom op tijd te vertrekken. Om 06:30 zaten we in de auto richting Denemarken. In de auto zijn we op zoek gegaan naar een leuke Deense radiozender, en die hebben we ook gevonden. We verstaan er alleen geen woord van, behalve dat de Ikea-gids binnenkort bij iedereen bezorgd wordt.

De zonsopkomst belooft veel goeds voor vandaag, maar helaas blijft de mist toch overheersen.

Dit is wat we volgens de TomTom zouden moeten zien:

En dit is wat we daadwerkelijk zien:

De reis verloopt voorspoedig. Het ontbijt dat we gisterenavond al hadden gekregen, smaakt prima, en rond 10: 00 zijn we al in de haven. We hebben nog even tijd, dus we kunnen op ons gemak bekijken hoe de boot binnen komt varen. Wat een groot ding:

Precies om 12:15 varen we weg. De zee is alles behalve rustig. Gelukkig kunnen we buiten zitten, totdat het op een gegeven momentgewoon begint te regenen. We blijven maar even binnen, waar de mensen echt overal zitten, liggen of hangen. Zelf vinden we een mooi plekje in het trappenhuis. Zodra het weer het ook maar een beetje toelaat gaan we weer naar buiten, waar we al snel weer land zien. Speciaal voor de oudjes in Sittard, onderstaande foto:

3 uur en een kwartier na de afvaart, zijn we in Noorwegen. We rijden van de boot af, staan een half uur in de rij voor de douane, en kunnen dan eindelijk naar ons hotel in Kristiansand. Bij de douane hebben we blijkbaar ons meest-onschuldige-gezichtjes opgezet, want tot nu toe heeft er echt nog niemand naar ons paspoort gevraagd.

En dan denk je eidelijk het vakantiegevoel helemaal te pakken te hebben, kun je onderstaande foto maken:

Hoe wil ik, Annemie, nou niet aan het werk denken...

Gelukkig maakt het hotel veel goed. We hebben weer een mooi hotel, met een mooie kamer. en het stadje zelf is ook niet verkeerd. Het is een beetje een mengelmoes van bouwstijlen. We zien nieuwbouw, oude gebouwen en de typische houten huisjes, allemaal door elkaar.

Bij het jachthaventje valt het kwartje (of in dit geval de Kroon), we zijn nu gewoon echt in Noorwegen!!!

We bekijken nog even de hal waar Erwin vorig jaar een taptoe heeft gelopen, en we rijden ook nog even langs zijn slaapplaats van vorig jaar.

Daarna is het tijd voor eten. We eten bij het restaurant dat bij het hotel hoort. We kiezen allebei voor een hamburger. Het smaakt echt super. Maar na 300 gram vlees en 0,6liter cola per persoon, hebben we toch echt genoeg. We gaan terugnaar de kamer, waar we een verslag schrijven en naar de Ducktales kijken in het Noors.

Vanavond weer op tijd naar bed, want morgen wordt ook weer eenlange dag!!

oudjes

Hallo,
Ik kan me indenken dat jullie al een gevoel hebben van wekenlang onderweg te zijn.
Maar gelukkig voor jullie zijn het pas 2 dagen. Morgen mogen wij weer gaan werken en dan is het voor jullie echt vakantie!!
Geniet en probeer iedere dag te blijven schrijven. Het is leuk om te lezen. Bedankt voor de foto.

Kelly

JA! Noorwegen is bereikt! nu gaat de reis dan echt beginnen. Heel veel plezier en geniet ervan. Het is zo voorbij (en ik kan het helaas weten).

Hou ons op de hoogte!
Groetjes Kelly

Lotty

Hallo luitjes,
ik heb net geprobeerd te achterhalen wat "veel plezier" in het noors is, maar dat is nog niet zo eenvoudig om te vinden. Google laat me in de steek. Dus dan maar gewoon in het engels/duits ;-)...HAVE FUN / VIEL SPASS.

Ik blijf jullie volgen!

Groetjes vanuit Herle