erwinenannemie.reismee.nl

De laatste update

En toen was er de laatste update vanuit IJsland. En dat terwijl we eigenlijk niet eens zo heel erg veel spannends te melden hebben. En dat wat we te melden, daar kunnen we helaas geen foto’s bij plaatsen. Want we hebben wel internet, maar heel erg snel is het niet.

Donderdag zijn we begonnen met een goed ontbijt in het hotel. Stiekem is het ook wel lekker om een keer niet te hoeven afwassen of opruimen voordat we weer vertrekken. Onderweg krijgen we de stevigste plensbui van deze vakantie over ons heen. Ik heb welgeteld één foto gemaakt, die eigenlijk niet eens de moeite waard is om te delen. We hebben ook niks bijzonders gezien of gedaan onderweg. Ik denk dat ons broodje bij de Subway wel het hoogtepunt was van deze route.

Ons huisje daarentegen, dat is echt weer perfect. Het is een mooie combinatie van de eerste twee. Het ligt weer midden in de natuur, het is knus, maar het heeft ook weer een hottub en een douche waar je wel een uur onder wil blijven staan en een bank die we allebei fijn vinden. Annemie gelukkig en Erwin gelukkig.

Vrijdag hebben al snel geleerd dat je niet een uur onder die douche moet staan. Dan is het warm water namelijk op… Gelukkig was er nog net genoeg om even snel de haren te wassen.
Vandaag staat Reykjavik op het programma. We hebben het toch weer aangedurfd om die kant op te rijden. Alles gaat goed en het centrum is snel gevonden. We hadden er natuurlijk een hele educatieve en culturele dag van kunnen maken, maar dat hebben we lekker niet gedaan. We hebben uitgebreid de luie toerist uit lopen hangen en zijn van de ene naar de andere souvenirwinkel gehuppeld. Heerlijk! En uiteindelijk ben ik / zijn we weer helemaal gelukkig met de uitbreiding van onze trollenfamilie.

Voor de show doen we toch nog een beetje cultuur. We zijn naar het stadhuis geweest, waar een grote 3D model van IJsland ligt, en waar we nog eens kunnen bekijken waar we nou overal geweest zijn. Er zijn vier mensen, vier jaar bezig geweest om dit model te maken.
En daarna zijn we nog een kijkje gaan nemen bij de Hallgrimskerk. Dit is de grootste kerk van IJsland en hij is gebaseerd op de zuilen van gestolde lava die we bij verschillende watervallen al gezien hebben.

Die avond zitten we vol verwachting in ons huisje te wachten op het Noorderlicht. Volgens een jongen uit het hotel was de kans dat we het nog zouden zien wel heel erg klein, maar als het nog zou gebeuren, dan zou vanavond de meeste kans maken. Maar helaas, het regent :’(

Maar, ter compensatie van het gebrek aan Noorderlicht, kregen we vanochtend een mooie cadeautje van IJsland. Er is sneeuw gevallen vannacht en er is een klein laagje blijven liggen. En dat bij een opkomende zon. Super!! Echt jammer dat de foto’s niet geladen kunnen worden, want dat hadden we graag met jullie willen delen.

En verder hebben we alles al gedaan en gezien wat voor deze vakantie op de planning stond. We hebben dus een rustig dagje dat voornamelijk in het teken van inpakken zal staan.

Maar omdat we zo dicht bij Geysir zijn, zijn we daar nog een keertje extra gaan kijken. Het is nog steeds indrukwekkend.
Vanavond gaan we op tijd naar bed, want morgen moeten we wel héél erg vroeg op. We moeten hier rond 04:00 wegrijden om onze vlucht te kunnen halen. Wat zullen wij slapen in dat vliegtuig!

Het was weer een te gekke rondreis. IJsland is echt een mooi, ruig en indrukwekkend land en we zijn heel blij dat we hier geweest zijn. Maar stiekem zijn we ook blij als we weer in ons eigen bed kunnen liggen, dat breder is dan de meeste bedden hier, en als we weer onder onze eigen douche kunnen staan, waarbij het warm water niet naar zwavel ruikt als je de kraan open draait.

Hopelijk tot een volgende vakantie!!
En jullie de foto's bij dit verhaal nog willen zien, dan komen jullie ze maar een keer bekijken ;-)