erwinenannemie.reismee.nl

Hè hè, eindelijk een update... ;-)

Hallo allemaal,

Eindelijk dan toch een teken vanuit IJsland. De eerste twee huisjes hadden geen internet, dus daar hebben we de site niet kunnen bijwerken. Maar nu hebben we een leuke boekenwinkel / koffiezaak kunnen vinden waar ze wifi hebben, en dat leek ons wel een geschikte locatie en moment om de site even bij te werken.

Zondag hebben we een rustige vlucht gehad van Amsterdam naar Keflavik, helaas zonder eten, maar met chagrijnige steward. Op het vliegveld hebben we onze auto opgehaald. We mogen twee weken in een blauwgrijze Hyundai I10 rondrijden. Niet Erwin zijn eerste keus, maar hij brengt ons nog altijd overal naar toe. Onderweg naar ons eerste huisje, besluiten we gelijk in Reykjavik te verdwalen. Leek ons wel grappig… Uiteindelijk is het ons toch gelukt om de snelweg “1” te vinden, en om 19:20 staan we dan eindelijk in ons huisje. En wat een leuk huisje was dat. Lekker knus, alles wat je nodig had, en echt in the middle of nowhere. Dat betekent dus nog eens 33 extra kilometer, door de regen, rijden voor een cheeseburger. Maar wat was die lekker.

Maandag hebben de Golden Cirkel gedaan. We zijn begonnen in Pingvellir National Park. Een mooi park dat op de werelderfgoedlijst van Unesco staat. We zijn erg verrast door de kloof en de vallei, omdat we die vanaf de weg niet hadden zien liggen. We waren er zelfs bijna langs gereden.

Van hieruit zijn we doorgereden naar Gullfoss, de luidruchtigste waterval van IJsland. Van veraf is hij al indrukwekkend, maar het zicht bovenaan is helemaal te gek. Dat waren die paar druppels meer dan waard.

En we hebben de dag afgesloten in Geysir. We bekijken het warme-bronnen-gebied, maken foto’s van de actieve Strookur-geiser en moeten hard lachen om de toeristen die klaar staan om een foto te maken van diezelfde geiser. Uiteraard behoorden we zelf ook tot die groep toeristen. Maar het was het wachten waard.

Dinsdag hebben we “ruige dag” gehad. We zijn naar Snaefellsjökull National Park geweest. Hier hadden we op verschillende plaatsen uit willen stappen en wandelen, maar we werden nogal gehinderd door het weer. Het heeft de hele dag behoorlijk geregend en heel hard gewaaid. Dat betekent ook dat we de, met een ijskap bedekte, vulkaan hebben gemist. Dat is alvast één goede reden om terug te komen. En ondanks dat we geen zon hebben gezien, hebben we toch een mooie dag gehad. En och, het weer paste gewoon bij het landschap: woest en ruig.

Woensdag was relax-dag. Nadat we eerst weer ruzie hebben gemaakt met Reykjavik (alweer verdwaald), hebben we de middag doorgebracht in de Blue Lagoon. Ik geloof dat verdere uitleg daarbij niet nodig is.

Donderdag hebben we afscheid moeten nemen van ons knusse huisje en zijn we richting het noorden vertrokken. We genieten van alle uitzichten, bergen, lavavelden, wolken, kusten, fjorden, zon, regen en gletjsers. Alles is mooi!

En terwijl we de afgelopen dagen een echt Annemie-huisje hadden, hebben we nu een echt Erwin-huis. Groot, strak en modern. En wat een uitzicht. We kijken uit over een fjord en over Akureyri. En terwijl het buiten steeds donkerder wordt, gaan er ook overal steeds meer lampjes branden. Het lijkt wel een levensechte droomvlucht.

Vandaag zijn we bij de Gopafoss geweest. Ook weer een indrukwekkende (en luidruchtige) waterval. Misschien niet zo indrukwekkend als Gullfoss, maar wel een stuk rustiger qua (vervelende) toeristen. We hebben er lekker anderhalf uur rondgewandeld.

Vanmiddag doen we niks meer! We genieten nu nog even van onze koffie en chocomel. En zometeen gaan we proberen of we het bubbelbad bij het huisje aan de praat krijgen.

Tot gauw!

Jenny

Hé daar zijn ze dan! Dat klinkt allemaal superleuk! Vooral the blue lagoon ziet er heerlijk uit. Ps: er zit wat op jullie gezicht ;-) .
Ik zie jullie allemaal al om die gijzer staan, hihi.
Geniet van jullie mooie huisjes en wat jullie nog allemaal gaan zien!

oudjes

Geweldig, de update. We krijgen zo een heel klein idee wat jullie allemaal zien en beleven.
Geniet en we hopen dat jullie nog veel dingen mogen ervaren.
Groetjes van de oudjes en van kleine spruit Dex.

mam en pap

wat is dit een prachtig land om te zien.dit zijn geweldige
foto's.we wensen jullie nog veel plezier en maak nog vele
leuke foto's.
groetjes van mam en pap.

Truus

Hallo lieverds , t was t wachten waard , wat is t leuk om zo n beetje met jullie avontuur mee te genieten ...
Annemie je kan t heerlijk verwoorden ...liefs ...xxx

Juulke

Dat klinkt als een mooie reis! Eerlijk verdeeld met die huisjes ook????. Geniet van de rest van de vakantie!

Juulke

Die vraagtekens waren n foutje. Dat was een smiley...