erwinenannemie.reismee.nl

ons eerste hoogtepunt

Hallo allemaal,

We zijn nog maar zo kort op vakantie, maar we hebben vandaag al een hoogtepunt bereikt. Letterlijk...

Vanochtend zijn we weer op tijd opgestaan, om te gaan ontbijten. Het was echt super verzorgd. Alleen al bij de eieren konden we kiezen uit een spiegelei, een hardgekookt ei, een zachtgekookt ei, of roerei. Wat een luxe.

Om 08:30 vertrekken we voor onze eerste echte rit door Noorwegen. We kijken onze ogen uit. Wat een mooi land!! We genieten van de bergen, de meren, de tunnels, en de wolken, waar we doorheen rijden.

(let op de waterval)

Ons hutje is ook echt fantastisch. We hebben een huisje met een veranda, met uitzicht op een meer en bergen. Dit zou je als achtertuin moeten kunnen hebben.

Nadat we een lekker kopje thee hebben gedronken, gaan we onderweg naar de Prekestolen. Vanaf de parkeerplaats is het maar 3,8 kilometer lopen, maar we doen er precies 1 uur en 55 minuten over. We klimmen, klauteren en ploeteren een aardig eindje weg, maar het was het absoluut waard. Dit hadden we zeker niet willen missen. De foto's zijn al mooi, maar die komen niet eens in de buurt van onze ervaringen. We genieten een half uurtje van dit uitzicht en beginnen dan toch maar aan onze terugweg. Hier doen we maar 1 uur en 3 kwartier over. Maar we weten wel weer waar onze bovenbenen zitten...

Eenmaal terug in het hutje genieten we van een welverdiende douche. De badkamer heeft hier zelfs vloerverwarming...

's Avonds hebben we lekker genoten van een kopje soep, in gezelschap van Arnold Schwarzenegger, in Last action hero. We bekijkennog eveneigen foto'sop onze veranda. Helaas begint het te regenen, waardoor we toch weer naar binnen moeten. Om daar, uiteindelijk lekker in ons (stapel)bedje te kruipen.

@Visje; Erwin rijdt, Annemie heeft het te druk met foto's maken

Wink

@Godelieve; Bedankt voor de tip. We wilden eigenlijk op donderdag gaan, maar vlak voor ons vertrek zijn we er achter gekomen dat Legoland ook op donderdag dicht is (ipv. alleen de woensdag). Vandaar dat we dus maar op de dag van onze terugreis gaan.

@Lotty; Takk! En volgens ons woordenboek is het 'vye moro'...

Visje

Wat een uitzicht!!! En jullie zijn pas net onderweg, wie weet wat jullie nog te wachten staat. Geniet er maar van!|
ps: maak maar veel foto's, dan kunnen wij als jullie weer terug zijn, meegenieten ;-)

M.en P uit Oirs

Het zijn hele mooie foto's die jullie verzonden hebben.Het enigste wat jullie nog niet vermeld hebben hoe het weer daar is.Verder wensen we jullie nog een mooie vakantie en een goede reis
M en P uit O.

oudjes

een geweldige foto van jullie twee daar boven op de berg. Jullie genieten, en zo hoort dat ook.
Beleef nog vele hoogtepunten. In Sittard niets nieuws. Het weer is vandaag goed en dan valt werken niet mee, maar we klagen niet. Tot de volgende foto's en als we moeten sponseren om nog meer foto's te kunnen zien moeten jullie maar een gil geven.
Groetjes van ons en van Kimmie.

M en P uit O

Na lang wachten nu eindelijk weer eens wat nieuws uit Noorwegen.Het zijn weer heel mooie foto's en verhalen wat jullie hebben verzonden.
Gr.v.M en P uit O.