erwinenannemie.reismee.nl

het regent, het regent..., gelukkig slapen wij niet in een tent...

Hallo allemaal,

We hebben weer internet. Alleen is het vreselijk langzaam, dus we kunnen helaas geen foto's plaatsen bij dit verhaal. Die houden jullie nog tegoed van ons.

Zaterdag zijn we via Andelsnes, naar Sordal gereden. Hierbij hebben we de 'Trolligstveien' gedaan. En ook hier geldt weer: wauw, wauw, wauw!!!
Het is een weg met twee watervallen en 11 (spectaculaire) haarspeldbochten. Halverwege zijn we even blijven staan voor een 'kodak-moment', en toen hebben we toch ook maar even op de touringcar die naar beneden kwam, gewacht. Het leek ons niet echt verantwoord wat die deed, maar goed. Bovenaan de berg hadden we weer een fantastisch uitzicht.

Van hier uit zijn we doorgereden naar onze camping in Sordal. De eigenaar blijkt Nederlands te zijn, dus de zaken zijn snel geregeld. Vannacht slapen we in een klein, knus hutje, met twee eenpersoonsbedden, een kookplaatje en een ijskastje. Meer hebben we eigenlijk ook niet nodig.

Aan het eind van de middag zijn we nog even naar Molde gereden. Deze stad wordt de Rozenstad genoemd, en het is wel duidelijk waarom. Het is een leuke stad, en ook hier willen we zeker nog wel een keer terugkomen.

Als we weer terug zijn in ons hutje, genieten we van onze visstick met champignonsaus. En de rest van de avond doen we niksnuttigs meer,terwijl we luisteren naar de regen buiten. Want dat was het enige nadeel van vandaag. Het heeft bijna de hele dag geregend.

Vannacht is het gestopt met regenen en is het gaan gieten. De vooruitzichten beloven niet veel goeds, dus we hebben toch maar gewoon de auto ingeladen (we = Erwin, omdat Annemie zich eerder ook niet mocht bemoeien met het inruimen van de auto). Vandaag zijn we naar Trondheim gereden. Door de regen was er helaas weinig te zien, waardoor we dus eigenlijk ook niet echt bijzondere foto's hebben. Of zijn we dan toch verwend aan het raken? We zijn trouwens vandaag wel voor het eerst over een aantal bruggen gereden.

De camping is makkelijk gevonden (ondanks een stremming in de tunnel door een ongeluk), de eigenaresse iets minder. Uiteindelijk hebben we een telefoonnummer gevonden. Het blijkt dat we de sleutel uit de brievenbus voor de receptie kunnen pakken en de eigenaresse komt later wel. Ook hier hebben we weer een leuk hutje, met een apart slaapkamertje en een eigen badkamertje. De tijd dat we op de eigenaresse moeten wachten, gebruiken we, door dan toch maar even naar de samenvatting van de Formule 1 te kijken. Go Schumi... ;-)

We hebben nog geen idee wat we vanavond gaan doen, maar dat zien we nog wel. Het ziet er naar uit dat ze hier Ford Boyard nog uitzenden, dus dat zou het zo maar eens kunnen worden.

Morgen gaan we Trondheim bekijken. Hopelijk hebben we dan een beetje beter weer. We zoudenal blij zijn als het droog is...

@Visje; de dure chocolaatjes waren het ideale dieet. We hebben ze mooi laten liggen.

@ oudjes; we hebben gisteren, ergens in de verte, 1 cruiseschip gezien. Die met dat blauwe slangetje voorop. En helaas, gisteren en vandaag de hele dag regen. Gisteren was het wel nog rond de 19 graden (ook bovenop de Trolligstveien), vandaag is maar rond de 13 graden.