erwinenannemie.reismee.nl

Oppdal

Hallo allemaal,

Ook vandaag hebben we weer internet en gelukkig voor jullie is het hier wat sneller. Dat betekent dat we ook weer foto's kunnen plaatsen. We hebben de foto's weer in de verhalen geplakt. Maar voor degene die alleen de foto's willen zien, dit kan bij 'foto's' onder het mapje 'foto's die jullie nog van ons tegoed hadden'.

Vandaag zijn we weer op tijd opgestaan, ondanks dat we maar een kort stukje hoefde te rijden. Tijdens het opruimen komen we er achter hoe vies dit huisje eigenlijk is. Van alle huisjes was dit eigenlijk wel het minste, enondanks datwas ook dit ook een gezellig huisje. Maar goed, als het al vies is, hoeven wij ook niet meer te poetsen.

We rijden, tussen de buien door, naar Oppdal, waar we eerst naar Vang gaan. Hier is de grootste Viking-begraafplaats van Noorwegen, met 750 graven uit het IJzeren Tijdperk van 800 tot 1000 na Christus. Ondanks de regen gaan we toch kijken. Helaas blijken de informatiebordjes weg te zijn, waardoor we geen idee hebben wat we (moeten) zien. Dat geeft ons dan weer het gevoel dat onder iedere steen best wel eens een Viking zou kunnen liggen...

(Jawel, ook in Noorwegen kennen ze 'rood-met-witte-bolletjes...)

Na de begraafplaats gaan we richting de camping. Vandaag hebben we wel weer een gezellig en schoon huisje, met hele lieve ouders van de eigenaar. Ondertussen is de zon trouwens ook weer gaan schijnen, en is het rond de 17 graden. We rijden richting een plek waar wij verwachten houtbewerkers in actie te kunnen zien, maar het ziet er niet echt toegankelijk uit. Dat wordt het dus niet vandaag.
Dan rijden we maar naar Magalaupet. Hier loopt een rivier door het smalste gedeelte van de vallei. De kloof is maar 1,5 meter breed. En het zal wel afgezaagd gaan klinken, maar WAUW!!

Onze laatste excursie van vandaag gaat naar de mega-coop, om onze boodschappen te doen. We hebben even overwogen om te barbecueën, maar het regent alweer. We kiezen vandaag voor tomaat met ei.

Het was weer een mooie dag, ondanks dat erg duidelijk te merken is dat het seizoen afgelopen is. We hadden nog graag een eland-safari willen maken, een muskus-os safari willen maken, of met de kabelbaan naar boven willen gaan, maar dat zat er helaas niet in. Dat geeft ons dan wel weer gelijk een nieuwe reden om echt nog een keer terug te komen naar Noorwegen...

PS. We zien dat alle verhalen gemiddeld zo'n 30 keer gelezen worden. Dit vinden wij natuurlijk super. Maar we zijn zo verschrikkelijk benieuwdwie jullie nou allemaal zijn (behalve onze meest trouwe fans)... Laten jullie voor een keertje ook even een berichtje achter, nadat je dit verhaal gelezen hebt??

Karin

Omdat mijn vakantie afgelopen is en ik toch nog een beetje het vakantiegevoel wil houden lees ik bij tijd en wijlen vakantieverhalen van mijn lievelingsland Noorwegen. Overigens zijn je verhalen leuk geschreven!
Groetjes van een Noorwegenfan.

visje

Ik, een vaak de trouwe fans(a), vind die Viking begraafplaats wel cool. Jullie zullen vast meer foto' s hebben. Zo druk en dan ook nog tijd voor hyves, respect;-)!

Juulke & Richard

Heey annemie en erwin!
Jammer dat het hoogseizoen een beetje afgelopen lijkt te zijn, maar het lijkt erop dat jullie nog genoeg te zien en te doen hebben! Veel plezier nog!
Groetjes, J&R

Alie en Ben

Hoi Annemie en Erwin,

Jawel, wij volgen jullie .
Noorwegen daar zijn we nog niet geweest.
Door jullie krijgen we een indruk van dit mooie land.
Nog veel plezier. Groetjes Alie en Ben

Paul Otto

Hallo Annemie en Erwin,

Ik heb jullie verhalen met veel plezier gelezen. Ik weet niet wie van jullie twee ze schrijft, maar ze zijn heel leuk. De foto's van sommige plekjes hebben wij vorig jaar ook gemaakt tijden onze cruise en dan komt het allemaal weer terug. Het is en blijft een prachtig land met een fantastische natuur. De weersverwachtingen voor de komend week zijn beter en dat moet ook wel, want Ellie en ik gaan zondag voor een week naar het Sauerland.

Nog heel mooie dagen gewenst en tot ziens,

Ellie en Paul

Peggy Janssen

Schuldig ;-)
Ook ik lees met veel plezier jullie reisverhaal en bewonder de mooie foto's! Maar had idd nog geen berichtje achtergelaten... sorry!!!

Geniet nog heerlijk van alle wauw-ervaringen!!

Groetjes Peggy

oudjes

Voordat jullie je afvragen of er iets met ons mis is even een berichtje. Alles gaat hier prima. Jullie vakantie werkt aanstekelijk. Onze volgende vakantie is dan ook weer geregeld, en daar hadden we het even druk mee. Voor de rest genieten we ook van jullie verhalen en foto's. Geniet van de komende dagen en de groeten van de oudjes.

Truus

Wat n mooie , leuke.verhalen schrijf je Annemie , ik lees ze met veel plezier. En Dan de fotoos , daarom zou ik ook al naar t noorden willen alles is er even mooi en groen...T plezier wat jullie hebben komt naar voren in jullie verhalen , dus laat maar komen .Dimmed knuf en kus ..

oudjes

Veel plezier in Oslo. Een paar dagen in een hotel met gratis internet, dat wordt dus veel schrijven en veel foto's plaatsen zodat wij ook kunnen genieten. Hoe was trouwens het avondbuffet. Bij de beoordelingen zijn de meningen verdeeld. Ben erg benieuwd.
Groeten van de oudjes.

sonja

ben ik dan nummer 31 die alle berichtjes leest? Lees ze allemaal nl nadat jullie alweer terug in het land zijn :P
Maaruh... mooie foto's, goede verhalen, wat wil ik nog meer? ;)