erwinenannemie.reismee.nl

Oslo

Hallo allemaal,

Vandaag een redelijk kort verslag. We zijn in Oslo geweest!

Wink

We zijn begonnen met het veerbootje naar het schiereiland Bygdoy.

Hier zijn we naar het Vilkingskiphuset geweest. Een museum waar de drie best-bewaarde Vikingschepen te zien zijn.

Van hier uit zijn we weer terug gekomen naar het centrum, waar we nog net op tijd waren om een paar oldtimers te zien, die vandaag meereden in de 'Rosetury'.

Vervolgens hebben we nog over en door Fort Akershus gelopen. Helaas hadden we hier geen tijd meer om het bijbehorende museum te bekijken, maar dat doen we dan wel een andere keer.

Hierna zijn we, voor de laatste keer, bij Egon gaan eten. Het was weer heerlijk.

En na het eten zijn we nog even naar het Koninklijk Paleis gelopen. We konden nog net niet aanbellen, zo dicht konden we bij de ingang komen.

Al met al hebben we weer een geweldige dag gehad. Alleen zijn we nu echt 'kapot'. We gaan nog lekker wat drinken, en dan kruipen we weer in het grote bed, waar we afgelopen nacht ook zo heerlijk in geslapen hebben.