erwinenannemie.reismee.nl

Ribe

Hallo allemaal,

Vandaag hebben we een echt dagje vakantie gehad, waarbij we niks hoefden en alleen maar datgene gedaan hebben waar we echt zin in hadden.
Om te beginnen betekende dat voor Annemie dat ze vanochtend tot 09:40 geslapen heeft. Vervolgens hebben we, op ons gemak, uitgebreid gebruncht.

Vanmiddag zijn we Ribe in gegaan. Dit is het oudste dorpje van Denemarken. Het ziet er leuk uit, ondanks dat het hier ook weer erg rustig is. Het weer staat trouwens ook weer aan onze kant vandaag. Vanochtend heeft het nog flink geregend, maar vanmiddag heeft het zonnetje weer goed haar best gedaan.

Tijdens de enige regenbui die er nog geweest is, zijn wij een museum gaan bekijken. We verwachtten een museum over de Vikingen, maar het was meer een museum over de geschiedenis van Ribe in de tijd van de Vikingen en in de Middeleeuwen. En Ribe is inderdaad een leuke stad, maar blijkbaar weten de mensen dat hier ook. We vinden het een beetje een 'arrogant' museum. Ergens staat gewoon letterlijk geschreven: 'Alle wegen leiden naar Rome, maar Ribe is ook belangrijk'. We kunnen er wel om lachen, maar het is zeker geen museum dat we iedereen zouden willen aanraden. Heel stiekem vonden we het 'kinder-gedeelte' van het museum eigenlijk ook wel het leukste. Hier kon je vanalles vastpakken, aanraken en kinderen konden zich er zelfs verkleden.

Na dit museum en nog een rondje door het centrum, hebben we onszelf getrakteerd op een beker cola en een koffiebroodje. Het was weer afzien...

En daarna was het tijd voor een van de meest favoriete vakantie-bezigheden van Annemie: minigolf!! We hebben een leuke baan weten te vinden, in safari-stijl, waar we ons prima geamuseerd hebben. Helaas zijn we (Annemie) de uitslag een beetje vergeten. Maar ja, het gaat om het spel, toch... ;-)

We sluiten de dag af met een excursie naar een mega-supermarkt. En eenmaal terug in het huisje hebben we weer genoten van een bord spaghetti, en een avondje niks bijzonders.
Als we zo doorgaan, komen we misschien toch nog een beetje uitgerust thuis...

pap en mam van Peggy

Wii als vutters nog geen tijd gehad om het hele verslag te lezen, maar dat doen we beslist nog. het maakt vele mooie herinneringen los.Geniet er nog volop van en een hele leuke dag in lego land gewenst, is super weten we uit ervaring.O ja en nog proficiat met jullie trouwdag.

oudjes

Hallo,

Het is een raar idee, voor het laatst schrijven op jullie site. (het went vlug) We hebben nu jullie ver weg zijn, meer contact met elkaar, dan wannneer jullie gewoon thuis zijn.
Geniet van 09-09-2011, Twee jaar getrouwd en een bezoek aan Legoland. Voor de rest geniet ook van de reis terug naar huis en we horen wel als jullie daar gearriveerd zijn. We hebben de zon alvast besteld voor jullie, maar ik neem aan dat het donker is als jullie thuis zijn. Of misschien is het dan alweer licht!!! Groeten van de oudjes